Τετάρτη 13 Ιουνίου 2012

ICANN: Σφαγή για τα νέα domains!


Όταν το ICANN αποφάσισε να επεκτείνει τον αριθμό των domain στο internet, αφήνοντας μάρκες και εταιρίες να εξαγοράζουν με χρήματα τα δικαιώματα για οποιοδήποτε όνομα ιστοχώρου επιθυμούν, το έκανε με σκοπό να δημιουργήσει ανταγωνισμό σε ένα κόσμο με όλο και αυξανόμενη ζήτηση.

Και ο ανταγωνισμός είναι αυτό που λαμβάνει. Αυτό είναι φανερό τώρα που το ICANN αποκάλυψε ποιος και για πιο domain ενδιαφέρεται και που είναι τα ανταγωνιστικά συμφέροντα.

Τα βασικά σύμφωνα με το ICANN και ορισμένα στοιχεία από το Melbourne IT:
  • 1.409 διαφορετικά domain που υποβλήθηκαν
  • 116 είναι τα διεθνοποιημένα ονόματα χώρου (ΔΟΤ), που σημαίνει ότι χρησιμοποιούν μη λατινική γραφή 
  •  230 domains που έχουν περισσότερους από έναν αιτούντα που συναγωνίζονται για το ίδιο όνομα
  • 13 αιτούντες για το .app
  • 10 αιτούντες για το .art
  • 11 αιτούντες για το .home
  • 3 αιτούντες για το .sucks
  • Η Microsoft έκανε αίτηση για 11
  • Το Twitter και το Facebook δεν έκαναν αίτηση για κανένα domain
Η μεγάλη σύγκρουση μεταξύ των υποψηφίων είναι: Amazon εναντίον Google. Η Google "κυνηγάει" 101 νέα ονόματα χώρου --όχι μόνο ονόματα όπως .Youtube, αλλά περίεργα domain όπως .Dog. Η Amazon θέλει να αποκτήσει 76.


Αν και υπάρχουν ακόμα κάποιες αμφιβολίες για το πώς θα αποφασίσουν για κάποια domain που είναι σε σύγκρουση -- αναιρεί το .kid το .kids για παράδειγμα; -- υπάρχουν συνολικά 21 άμεσα συνδεδεμένα domain για τα οποία οι δύο τεχνολογικοί γίγαντες θέλουν τα ίδια γενικά top-level domains, ή gTLDs.

Οι περισσότεροι αιτούντες είναι από τις ΗΠΑ, αν και οι φορολογικά ελεύθερες ζώνες, όπως το Γιβραλτάρ και οι Νήσοι Καϋμαν έχουν μία ισχυρή παρουσία. 


Και το ICANN, ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός, κερδίζει πολλά απ' όλο αυτό. Με χρέωση $185.000 ανά αίτηση για όνομα, το ICANN έβγαλε περισσότερα από $357 εκατομμύρια, το ένα τρίτο των οποίων προορίζεται για πιθανές χρεώσεις ασκήσεως προσφυγής.   

Blog Widget by LinkWithin

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου